Interiør & Utstillinger Arkiver | Garp Design
Design, haugesund, messestand, messer, expo, expodesign, exhibition, stand, grafisk design, identitet, logo, konseptutvikling, konsept
62
archive,tax-portfolio_category,term-interior,term-62,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

Advokatene – kontorinnredning


 

KUNDEN: 
Advokatene Lea, Haavik, Helland & Falkeid er et av distriktets ledende advokatkontor og har drevet advokatvirksomhet siden 1990. Kontoret ligger sentralt i Haugesund sentrum og består i dag av åtte advokater/advokatfullmektiger og en kontorsjef.


 

OPPDRAGET:
Kontorfelleskapet skulle flytte inn i større lokaler sommeren 2019. Første oppdrag i den forbindelse ble å videreutvikle den sparsommelige grafiske profilen deres. Logoen deres ble i en egen prosess strammet opp, modernisert og tilført farge. Vi valgte å gå for en mørk blåfarge med innslag av messing for å signalisere verdier som lang tradisjon, pålitelighet og faglig tyngde. Fargene ble deretter brukt i interiørdesignet. Lokalet ligger i et bygg fra 80-tallet, og en del av grunnstrukturen på veggene var den tidstypiske sorten; stein i betong. Vi valgte å beholde dette som en fin kontrast til glass og stramme stålprofiler i sort. Vi valgte også å beholde en original teglsteinsvegg som dukket opp på et av kontorene ved riving.

 

Resepsjonsområdet var svært viktig for kunden, og vi designet en tilpasset disk som skulle kunne romme og skjule det meste av kontormateriell og maskiner. Disken ble laget i laget i en stram form, men Linoleumsbelegg på toppen av disken. svarte dørprofiler. Laget fargepaletter til de ulike kontorene. Material-pallett. Cognac-skinn går igjen.


 

Senior designer

Øystein Olsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 456 19 048
Epost: oystein@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber

Xellia – CPhI 2019


KUNDEN:

Xellia Pharmaceuticals er en dansk legemiddelprodusent, med hovedkontor på Amager i København. Selskapets primære produksjonen består av aktive legemiddelstoffer, som selges engros til andre legemiddelfirmaer for ferdigpakking. Xellia har i de siste årene oppnådd en sekundær produksjon av ferdigpakkede produkter. De har vært en god, trofast kunde gjennom mange år, både på messestands og på alt av grafisk.

 


KONSEPT:

Xellia er årlig representert på CPhI i en storby i Europa (i 2019 var den i Frankfurt) med en stand på ca. 340 kvm. De har et stort areal å boltre seg på med 340 kvm standareal, og de skal som den betydelige aktøren de er, skille seg ut fra mengden av utstillere på messen. Messesystemet, som er laget for 100% gjenbruk, står lagret hos oss når det ikke er i bruk, og fraktes altså ut i Europa og monteres én gang i året.

 

Xellia ønsker også alltid å ha en eyecatcher på standen som vekker oppmerksomhet og engasjerer. Som eyecatcher og formidler valgte vi å lage en 5 m høy digital split-flap som presenterte produktene, de menneskelige ressursene og fabrikkfasilitetene deres. På bordene i loungområdet kunne de besøkende ta seg gjennom en interaktiv presentasjon på iPads av Xellia og deres produkter.

 

Standen består både av spesialdesignede elementer som disk, sittegrupper, tårn og bakrom sammen med standard aluminiumssystem som er selve standkonstruksjonen. Alt spesialtilpasset, designet og koordinert av Garp.


KONTAKT GARP:

Senior 3D designer

Hallstein Natås

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 911 21 315
Epost: hallstein@garpdesign.no


Tilbake til oversikt over jobber

brosjyre helgatunlia

Helgatunlia – logo og grafisk profil


 

KUNDEN: Helgatunlia er et nytt fritidseiendomsprosjekt i hjertet av Myrkdalen på Voss. Plassert midt i alpinbakken og med nærhet til langrennsløypene i Åmotslia er dette et meget flott prosjekt med 74 leiligheter.


 

OPPDRAGET:
Garp Design fikk oppdraget med å utvikle logo og komplett grafisk profil for kunden. Profilen har et moderne og friskt uttrykk med bruk av materialer og farger som samtidig gjør den lun og fin. Logoen er inspirert av trær, vekst, skispor og formen til en gammel snøfanger som går igjen gjennom prosjektet.

 

Kunden ønsket også en portabel utstilling/messevegg. For mange kan en flott rollup fungere godt. Vi tok det et lite steg videre ved å ta igjen formen på fasaden til prosjektet (gamle snøfangere) og kombinerte dermed et messesystem i aluminium med et rammeverk i tre. For å skape stemningen av lange, koselige kvelder på tunet, måtte vi selvsagt ha ei bålpanne med i utstillingen også!


 

Senior Grafisk designer

Nina Maria Nordskog

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 930 88 087
Epost: nina@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Spirit Energy stand laget av Garp Design

Spirit Energy – ONS 2018


 

KUNDEN: 
Spirit Energy er tidligere Centrica Energy som har slått seg sammen med BayernGas og fått helt ny profil. De er en av Europas største olje- og gasselskap og vi i Garp har vært så heldige å få jobbe med kunden i en årrekke.


 

OPPDRAGET:
Vi bare elsker å få jobbe med stander til Spirit Energy for ONS! Kunden ønsker en leken fremtoning og det passer oss i Garp midt i blinken. For årets ONS ble slagordet bak standen “New Spirit – Same energy”. Slagordet ble basert på et energisk team med et nytt navn, som skal drive selskapet mot nye høyder, med samme energi som før. Standens konstruksjon fikk en hard og solid form, mens stemningen når man gikk inn i standen var veldig myk og organisk. Papir i taket ble lyssatt med bevegende lys som skapte en trolsk stemning på standen. Standen inneholdt 2 store skyve-puslespill hvor de besøkende kunne konkurrere om å pusle løsningen fortest. De hadde pocketversjoner som giveaways.

 

Servering på stands er alltid populært, og Spirit kunne denne gang friste med slush (selvsagt i profilfarger) i profilerte beger.

 

Besøkende kunne bli bedre kjent med selskapet, gjennom en interaktiv presentasjon vi lagde for iPad. Dette var et nyttig verktøy for standpersonellet.

 


 

KONTAKT GARP:

Daglig leder

Anne Grete Müller

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 994 09 333
Epost: annegrete@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Røvær Havbrukssenter designet av Garp Design

Røvær Havbrukssenter


 

KUNDEN: 
Røvær Havbrukssenter er det første visningssenteret for akvakultur i Rogaland. Det er Røvær Fjordbruk og Alsaker Fjordbruk som står bak senteret, som skal formidle kunnskap om akvakultur og mulighetene i havet.

 


 

OPPDRAGET:
Garp Design har vært involvert i prosjektet helt fra den første blyantskissen i 2015.

 

Vi har hatt oppdraget med å utforme hele senteret innvendig, og blant annet jobbet med:

    • Planlegging
    • Prosjektledelse
    • Profil
    • Design
    • Tekst
      (i samarbeid med journalist Elin Tollevik Garvik)
    • Innhold 
    • Spill og aktiviteter (i samarbeid med Appex)
    • Film (i samarbeid med Appex)
    • Foto og dokumentasjon
    • Montering og belysning
    • Nettsider (i samarbeid med Appex)
    • Brosjyrer
    • Oversettelse

 

Underveis har vi hatt stor nytte av vår lange erfaring med utstillinger og prosjekter for kunder i inn- og utland, og har benyttet mange faste samarbeidspartnere lokalt.

 

Røvær Havbrukssenter skal brukes av leirskole og skoleklasser, og vi har lagt vekt på pedagogisk formidling og et lekent uttrykk. Senteret skal også være en attraksjon for norske og utenlandske turister, og det har vært viktig å tenke innhold som treffer både barn og voksne.

 

For å planlegge og sikre flyt gjennom utstillingen har vi visualisert senteret i 3D underveis. Det har vært viktig å finne aktiviteter og innhold som fungerer innenfor et begrenset areal. I nært samarbeid med kunde har vi utviklet en utstilling som blander digitalt innhold med tekst, illustrasjoner og aktiviteter. Dette gir en fin variasjon måten informasjonen formidles: Publikum kan lese, se, oppleve, spille og delta i utstillingen.

 

Besøk nettsiden: www.rovarhavbrukssenter.no
Les mer om prosjektet her


 

KONTAKT GARP:

Daglig leder

Anne Grete Müller

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 994 09 333
Epost: annegrete@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber

Utstilling på Norsk Oljemuseum


 

KUNDEN: 
Gassco har som operatør ansvar for sikker og effektiv transport av gass fra norsk sokkel til Europa. Hos Norsk Oljemuseum i Stavanger kan du få kunnskap om hvordan olje og gass ble til for millioner av år siden, hvordan petroleum blir funnet og produsert og hva disse ressursene brukes til.

 


 

OPPDRAGET:
Gassco ønsket en utstillingsmodul som en permanent del at Norsk Oljemuseums utstilling. Denne utstillingen, med navnet «Nerver av stål», skulle fortelle den detaljerte historien om Gasscos imponerende nettverk av undersjøiske gassrør ut til Europa. Nettet har vokst fram gjennom mer enn 40 år, og akkurat nå ligger det rør på bunnen av Nordsjøen tilsvarende distansen Stavanger – Tokyo. Modulen inneholder et interaktivt kart over nettverket, en digital tidslinje, som kan manøvreres manuelt, og et digitalt kunnskapsspill. Daniel R. Kaldheim har levert funksjonalitet på det interaktive kartet og tidslinjen.


 

3D designer

Øystein Olsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 456 19 048
Epost: oystein@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Vigilo; modulbasert standdesign for liten messestand

Vigilo – konsept til ministand


 

KUNDEN:

Vigilo utvikler et system for kvalitetssikring, dokumentasjon og foreldrekommunikasjon samlet i et brukervennlig system. Løsningen forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken i barnehage og skole.

 


 

OPPDRAGET:

Vi har tidligere utviklet andre messestands for Vigilo. Denne gang var oppdraget litt annerledes: De hadde mindre standareal enn vanligvis – og de ønsket å få mest mulig med seg som vanlig flyfrakt. Resultatet ble et kreativt byggesett som enkelt kunne pakkes sammen og monteres raskt.


 

KONTAKT GARP:

Senior designer

Øystein Olsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 456 19 048
Epost: oystein@garpdesign.no

Tilbake til oversikt over jobber

Statoil Kårstø – utstilling


KUNDEN:

15. oktober 2015 var 30-årsdagen for at den første gassen ble sendt ut fra Kårstø-anlegget. Det hele ble markert med en jubileumsutstilling der de besøkende tas gjennom den spennende historien som startet 15. oktober, 1985.

 


KONSEPT:

Garp Design fikk jobben med å utvikle utstillingen som ble holdt ute på Statoil Kårstø. Utstillingen skulle ha et industrielt preg med bruk av røffe materialer, rør, stillas og stropper. Vi i Garp stod for alt fra idé til gjennomføring.

Vi takker for oppdraget med utforming av utstillingen og ser frem mot 30 nye, spennende år!

 


KONTAKT GARP:

Senior 3D designer

Hallstein Natås

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 911 21 315
Epost: hallstein@garpdesign.no

Tilbake til oversikt over jobber

Mani butikkonsept


 

KUNDEN:
Mani er en norsk, privateid skobutikkjede med hovedkontor i Haugesund og 25 butikker spredt over landet, fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Allerede før kjeden ble lansert, hadde eierne lang erfaring fra skobransjen, men et sterkt ønske om et friskere og mer moderne konsept.


 

OPPDRAGET:
Da forarbeidet med den nye butikkkjeden startet i 2009, falt valget av samarbeidspartner og leverandør av identitet på oss i Garp. Vi kunne dermed stolt levere grafisk profil og komplett butikkinnredning til et lokalt firma, som siden åpningen i 2010 har vokst seg til et suksessrikt og landsdekkende foretak.

 


 

KONTAKT GARP:

Daglig leder / Senior designer

Bernt Hilmar Jacobsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 993 53 089
Epost: bernt@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber

Oasen – naturen flytter inn


 

KUNDEN:
Oasen Storsenter er et kjøpesenter med 70 butikker og serveringssteder, turistinformasjon og gratis parkering. Senteret er godt tilrettelagt for barnefamilier, med et bredt utvalg butikker, i tillegg til stort lekerom, som også er betjent hver lørdag. Oasen har spesielt bredt utvalg på gave- og interiørbutikker, mote og dagligvare.


 

KONSEPT:
I samarbeid med interiørarkitekt Merethe Strømmen fikk vi i oppdrag å forbedre interiør i fellesarealene og orienteringen på Oasen Storsenter. Målsettingen for prosjektet var å gi kundene en triveligere opplevelse på handleturen.

 

Navnet «Oasen», og senterets forhold til nærmiljøet og turområdet Norheimskogen ga grobunn for konseptet. Ved å å trekke inn elementer fra fra naturen som eik, naturstein, levende plantevegger og trær fikk senteret et mer moderne og varmere interiør, samt at det ble lettere å orientere seg.

 

På sentrale knutepunkter ble de indre landemerkene “Rasteplassen” og “Treet”etablert. Møtesteder der man kunne ta en kaffekopp eller en velforkjent pause. Orienteringsskilt ble laget med inspirasjon fra skilt i turløyper. Senteret fikk nye montre med orienteringskart der det i den grafiske utformingen ble det lagt vekt på å forenkle informasjonen. Til veggflatene ble det laget ulike løsninger for boards med kampanjer. Det ble også etablert utstillingsområder med nye montre og podier. Det hele utformet og gjennomført i tråd med konseptet, ned til minste detalj, naturligvis!

 


 

KONTAKT GARP:

Senior designer

Øystein Olsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 456 19 048
Epost: oystein@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber