Grafisk design Arkiver | Garp Design
Design, haugesund, messestand, messer, expo, expodesign, exhibition, stand, grafisk design, identitet, logo, konseptutvikling, konsept
63
archive,tax-portfolio_category,term-grafisk,term-63,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive
 

Archive

Sesongdisplay for Mani


 

KUNDEN: 
Mani er en landsdekkende skokjede som vet hva som kjennetegner høy produktkvalitet.


 

OPPDRAGET:
Mani deler sesongene i butikkene sine i Høst/Vinter og Vår/Sommer. Garp Design har designet displayet for Høst/Vinter 2020 som består av plakater og bannere i alle deres 23 butikker. Plakatene deler inn avdelingene for dame, herre og barn.

 

Sesongdisplayet har lang levetid i butikkene, så for å kombinere uttrykket til både høst og vinter måtte vi finne felles elementer som ble aktuelle for begge årstider. Bladene fra høsten er fremdeles i vakre jordtoner, mens vinteren tilfører de et frostig preg. Sammen skaper de en vakker palett som fint kombinerer både varme/kulde og farger som står i god kontrast og kombinasjon til hverandre. Fargene fanger også både det feminine og maskuline.

 

På med støvlettene folkens! Sjekk så mye fint de har her.


 

Senior Grafisk designer

Nina Maria Nordskog

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 930 88 087
Epost: nina@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber

Xellia – CPhI 2019


KUNDEN:

Xellia Pharmaceuticals er en dansk legemiddelprodusent, med hovedkontor på Amager i København. Selskapets primære produksjonen består av aktive legemiddelstoffer, som selges engros til andre legemiddelfirmaer for ferdigpakking. Xellia har i de siste årene oppnådd en sekundær produksjon av ferdigpakkede produkter. De har vært en god, trofast kunde gjennom mange år, både på messestands og på alt av grafisk.

 


KONSEPT:

Xellia er årlig representert på CPhI i en storby i Europa (i 2019 var den i Frankfurt) med en stand på ca. 340 kvm. De har et stort areal å boltre seg på med 340 kvm standareal, og de skal som den betydelige aktøren de er, skille seg ut fra mengden av utstillere på messen. Messesystemet, som er laget for 100% gjenbruk, står lagret hos oss når det ikke er i bruk, og fraktes altså ut i Europa og monteres én gang i året.

 

Xellia ønsker også alltid å ha en eyecatcher på standen som vekker oppmerksomhet og engasjerer. Som eyecatcher og formidler valgte vi å lage en 5 m høy digital split-flap som presenterte produktene, de menneskelige ressursene og fabrikkfasilitetene deres. På bordene i loungområdet kunne de besøkende ta seg gjennom en interaktiv presentasjon på iPads av Xellia og deres produkter.

 

Standen består både av spesialdesignede elementer som disk, sittegrupper, tårn og bakrom sammen med standard aluminiumssystem som er selve standkonstruksjonen. Alt spesialtilpasset, designet og koordinert av Garp.


KONTAKT GARP:

Senior 3D designer

Hallstein Natås

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 911 21 315
Epost: hallstein@garpdesign.no


Tilbake til oversikt over jobber

Blest – platecover


 

KUNDEN: 
Blest er et norsk band fra Haugesund som ble startet i 2015. Bandet ga ut sitt første album Blest i mars 2017. I september 2019 kom oppfølgeren “September”.


 

OPPDRAGET:
Blest ønsket et cover som reflekterte de melankolske tekstene om forgjengelighet uten at man gikk berserk i høstklisjeer. De ønsket at coveret skulle være tydelig også i mindre format som f. eks i streaming- tjenestene Spotify og Tidal.

 

Vi lyttet gjennom platen mange ganger (før den var ferdig mastret), og skisserte ned bilder, ord og tema som gjentok seg. Til slutt satt vi igjen med en følelse av at coveret skulle ha et rolig og poetisk visuelt uttrykk. Vi ville at coveret skulle være formsterkt med en tydelig illustrasjon og “luft” rundt på sidene. Vi laget en skisse av en ung kvinne i strikkegenser med øynene dekket av friske, utsprungne blomster, men som en likevel kan skimte noe alvorspreget bak. Blest ble veldig entusiastiske av det vi viste, og ville at vi skulle utvikle ideen videre. Vi jobbet videre med et mål om å få framside og bakside av coveret til å være en del av det samme bildet. Coveret ble trykket på fint matt papir for å gi en god taktil opplevelse.

 

Vinylen ble trykket i gullfarge og er en referanse til en tekstlinje på en av låtene, samtidig som den spiller fint sammen med den øvrige fargepaletten.


 

Senior designer

Øystein Olsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 456 19 048
Epost: oystein@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber

Tysvær Kommune – kampanje, Trygg i Tysvær


 

KUNDEN: 
Tysvær Kommune har etablert ei gruppe som jobber kontinuerlig med kommunal ulykkesforebygging. De har etablert et årshjul med kampanjer om risiko og enkle vernetiltak.


 

OPPDRAGET:
Garp Design fikk i oppdrag å lage et visuelt uttrykk for kampanjene. Det ble laget plakater samt små animerte versjoner av hver kampanje til bruk på kino og på sosiale medier.


 

Senior designer

Øystein Olsen

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 456 19 048
Epost: oystein@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Garp Design har utviklet grafisk profil for Techno Dive

Techno Dive – grafisk profil


 

KUNDEN: 
Techno Dive tilbyr sikre og effektive undervanns-operasjoner worldwide – med hovedfokus innen olje og gass, shipping og oppdrettsnæringene. Selskapet opererer seks båter, omsetter for NOK 70 mill og har en ambisiøs vekstplan.


 

OPPDRAGET:
Techno Dive AS hadde en etablert logo for selskapet, men trengte å få styrket sin visuelle identitet og markedsmateriell på flere flater. Garp Design fikk i oppdrag å utvikle ny grafisk profil som tilførte et nytt og friskt uttrykk med direkte referanser til dykking.

 

Vi har utviklet:
– fonter og farger
– symboler og grafiske elementer
– webdesign
– dybdemåler
– visittkort
– billedstil
– sosiale medier
– e-post signatur

 

Våre kollegaer på Appex fikk jobben med å utvikle nettsidene. I den forbindelse kom vi opp med en idé om å la de besøkende på nettsiden få følelsen av å ta “et dypdykk” i Techno Dive og utviklet dermed en “dybdemåler” som teller seg ned i dybden når en scroller på nettsiden.

Ta et dypdykk i Techno Dive her.


 

Senior Grafisk designer

Nina Maria Nordskog

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 930 88 087
Epost: nina@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
brosjyre helgatunlia

Helgatunlia – logo og grafisk profil


 

KUNDEN: Helgatunlia er et nytt fritidseiendomsprosjekt i hjertet av Myrkdalen på Voss. Plassert midt i alpinbakken og med nærhet til langrennsløypene i Åmotslia er dette et meget flott prosjekt med 74 leiligheter.


 

OPPDRAGET:
Garp Design fikk oppdraget med å utvikle logo og komplett grafisk profil for kunden. Profilen har et moderne og friskt uttrykk med bruk av materialer og farger som samtidig gjør den lun og fin. Logoen er inspirert av trær, vekst, skispor og formen til en gammel snøfanger som går igjen gjennom prosjektet.

 

Kunden ønsket også en portabel utstilling/messevegg. For mange kan en flott rollup fungere godt. Vi tok det et lite steg videre ved å ta igjen formen på fasaden til prosjektet (gamle snøfangere) og kombinerte dermed et messesystem i aluminium med et rammeverk i tre. For å skape stemningen av lange, koselige kvelder på tunet, måtte vi selvsagt ha ei bålpanne med i utstillingen også!


 

Senior Grafisk designer

Nina Maria Nordskog

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 930 88 087
Epost: nina@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Spirit Energy stand laget av Garp Design

Spirit Energy – ONS 2018


 

KUNDEN: 
Spirit Energy er tidligere Centrica Energy som har slått seg sammen med BayernGas og fått helt ny profil. De er en av Europas største olje- og gasselskap og vi i Garp har vært så heldige å få jobbe med kunden i en årrekke.


 

OPPDRAGET:
Vi bare elsker å få jobbe med stander til Spirit Energy for ONS! Kunden ønsker en leken fremtoning og det passer oss i Garp midt i blinken. For årets ONS ble slagordet bak standen “New Spirit – Same energy”. Slagordet ble basert på et energisk team med et nytt navn, som skal drive selskapet mot nye høyder, med samme energi som før. Standens konstruksjon fikk en hard og solid form, mens stemningen når man gikk inn i standen var veldig myk og organisk. Papir i taket ble lyssatt med bevegende lys som skapte en trolsk stemning på standen. Standen inneholdt 2 store skyve-puslespill hvor de besøkende kunne konkurrere om å pusle løsningen fortest. De hadde pocketversjoner som giveaways.

 

Servering på stands er alltid populært, og Spirit kunne denne gang friste med slush (selvsagt i profilfarger) i profilerte beger.

 

Besøkende kunne bli bedre kjent med selskapet, gjennom en interaktiv presentasjon vi lagde for iPad. Dette var et nyttig verktøy for standpersonellet.

 


 

KONTAKT GARP:

Daglig leder

Anne Grete Müller

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 994 09 333
Epost: annegrete@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Røvær Havbrukssenter designet av Garp Design

Røvær Havbrukssenter


 

KUNDEN: 
Røvær Havbrukssenter er det første visningssenteret for akvakultur i Rogaland. Det er Røvær Fjordbruk og Alsaker Fjordbruk som står bak senteret, som skal formidle kunnskap om akvakultur og mulighetene i havet.

 


 

OPPDRAGET:
Garp Design har vært involvert i prosjektet helt fra den første blyantskissen i 2015.

 

Vi har hatt oppdraget med å utforme hele senteret innvendig, og blant annet jobbet med:

    • Planlegging
    • Prosjektledelse
    • Profil
    • Design
    • Tekst
      (i samarbeid med journalist Elin Tollevik Garvik)
    • Innhold 
    • Spill og aktiviteter (i samarbeid med Appex)
    • Film (i samarbeid med Appex)
    • Foto og dokumentasjon
    • Montering og belysning
    • Nettsider (i samarbeid med Appex)
    • Brosjyrer
    • Oversettelse

 

Underveis har vi hatt stor nytte av vår lange erfaring med utstillinger og prosjekter for kunder i inn- og utland, og har benyttet mange faste samarbeidspartnere lokalt.

 

Røvær Havbrukssenter skal brukes av leirskole og skoleklasser, og vi har lagt vekt på pedagogisk formidling og et lekent uttrykk. Senteret skal også være en attraksjon for norske og utenlandske turister, og det har vært viktig å tenke innhold som treffer både barn og voksne.

 

For å planlegge og sikre flyt gjennom utstillingen har vi visualisert senteret i 3D underveis. Det har vært viktig å finne aktiviteter og innhold som fungerer innenfor et begrenset areal. I nært samarbeid med kunde har vi utviklet en utstilling som blander digitalt innhold med tekst, illustrasjoner og aktiviteter. Dette gir en fin variasjon måten informasjonen formidles: Publikum kan lese, se, oppleve, spille og delta i utstillingen.

 

Besøk nettsiden: www.rovarhavbrukssenter.no
Les mer om prosjektet her


 

KONTAKT GARP:

Daglig leder

Anne Grete Müller

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 994 09 333
Epost: annegrete@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber
Næringsforeningen Haugalandet logo og grafisk profil

Næringsforeningen Haugalandet – grafisk profil


 

KUNDEN: Næringsforeningen inviterte i september samtlige reklame-og designbyrå til å delta i en konkurranse om å levere foreningens fremtidige visuelle profil, inkludert ny logo. I alt syv bedrifter leverte forslag, og etter en «semifinale» ble Garp Design enstemmig kåret til vinner av en jury bestående av styrerepresentanter og de ansatte i foreningen.
 


 

OPPDRAGET:
Garp Design har utviklet logo og komplett grafisk profil for kunden. Næringsforeningen skal fungere som et knutepunkt for næringslivet i regionen og den nye profilen gir et mer moderne og friskt uttrykk. Kunden hadde en innholdsrik nettside fra før, og vi var litt opptatt av at kunden ikke skulle miste mye godt innhold ved å lage helt ny nettside. Vi valgte derfor å redesigne innenfor samme rammeverk for å være mer i tråd med den nye profilen. Sjekk ut: nforeningen.no


 

Grafisk designer

Nina Maria Nordskog

Telefon: +47 52 73 99 00
Mobil: +47 930 88 087
Epost: nina@garpdesign.no

 

Tilbake til oversikt over jobber